donderdag 17 april 2008

Drie dagen, drie websites, 0 euro kosten.

Mijn eerste drie dagen als aankomend Dotcom Tycoon zijn achter de rug. Inmiddels ben ik naast de maker van dit blog ook nog de beheerde van 2 andere websites.

Het betreft een tweetal "dochtersites" van twee verschillende "startpagina clonen" of te wel Linkpagina's.

De eerste is een nieuw aangemaakte dochter van favos.nl:
http://kaagenbraassem.favos.nl/
Een linkpagina voor de nieuwe fusiegemeente Kaag en Braassen, waar vanaf 1 januari 2008 ook mijn woonplaats woubrugge onder valt.

De tweede is een bestaande (maar verweesde) dochter van startkabel.nl
http://0172-woubrugge.startkabel.nl/
Een linkpagina voor het dorp(je) woubrugge zelf. Als dit geen niche is weet ik het niet meer.

Interessant om als beheerder van twee van deze dochtersites eens te onderzoeken hoe de mogelijkheden om met dit type websites geld te verdienen zijn verdeeld tussen de eigenaar van de hoofdpagina en de beheerder van de dochters.

De eerste indruk is dat de hoofdpagina behoorlijk kan verdienen door actieve dochters. Of er voor de dochters veel meer te halen is dan "liefde werk, oud papier" zal in de komende periode duidelijk worden.

In elk geval heb ik 2 linkjes naar deze weblog kunnen plaatsen, dus misschien kunnen we binnenkort de eerste doorverwezen bezoeker verwelkomen.

Mocht u zo'n bezoeker zijn, u bent van harte welkom!

Geen opmerkingen: