maandag 29 december 2008

Keuze van een CMS

In de eerste weken van het nieuwe jaar zal de eerste publicatie in eigen beheer worden gepresenteerd.

Naam en onderwerp van de website houd ik nog even geheim, want een en ander moet nog geregistreerd worden. Op dit moment wordt er druk onderzocht welk Content Management Systeem ik zal gebruiken voor de eerste website. Een CMS bied ondersteuning bij het publiceren van webpagina's zodat naast het intikken van de tekst zo min mogelijk handelingen hoeven te worden verricht. Gelet op mijn toch nog wel beperkte kennis van HTML, PHP en andere talen gaat de keuze tussen Joomla en Wordpress.

"Wordpress" lijkt wat minder flexibel (oorspronkelijk alleen bedoeld voor weblogs) maar is wel makkelijker om me te werken voor een totale nitwit als ik. Het lijkt wel een beetje op Blogger, waar deze website door wordt ondersteund.

Joomla! heeft meer mogelijkheden, is net iets ingewikkelder maar er zijn wat vraagtekens over de beveiliging. Overigens is die beveiliging ook bij Wordpress een probleem, maar hoe minder mogelijkheden hoe minder veiligheidsrisico's.

Voor de zekerheid nog even hompagehulp raadplegen, maar vooralsnog lijkt het wordpress te gaan worden.

Geen opmerkingen: